Blogs

Η Αννίτα Πάνια της Φωτογραφίας: Diane Arbus

April 19, 2017 · 8:44 pm

2004.02.91-397x406

Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι το πάνθεον της απανθρωπιάς και της στυγνής εκμετάλλευσης ευάλωτων και τελικά ανυπεράσπιστων ανθρώπων είναι κοινής ψυχοπνευματικής προέλευσης ανάμεσα στις δυό επώνυμες περσόνες, την διεθνή και “καταξιωμένη”-μη χέσω!-Diane Arbus και την δικαίως απαξιωμένη ντόπια τηλεπερσόνα Αννίτα Πάνια;

diane-5

Η πάντα σοβαρή και συγκροτημένη Susan Sontag εντόπισε σωστά το βαθύ πρόβλημα που εκπροσωπούσε η νοσηρή περίπτωση της Άρμπους αλλά ποιος την άκουσε ποτέ; Οι συνασπισμένες δυνάμεις του φωτογραφικού κατεστημένου στις ΗΠΑ, από τον ρηχό και φανφαρόνο Σαρκόφσκι μέχρι τους άπληστους για κερδοφόρα εντυπωσιοθηρία περιοδικατζήδες δεν καταλάβαιναν Χριστό στη προσπάθεια τους για προβολή πάση θυσία και με κάθε κόστος, εκθέτοντας, με την δέουσα για το ελεεινό ήθος τους απονιά, κάθε πονεμένης και άτυχης ψυχής τα σωθικά της ταραχής της. photography-diane-arbus-3Καμιά μέριμνα για το ηθικό και φυσικά-πάνε πακέτο αυτές οι δυό συμπεριφορές-καμιά μέριμνα για το ηθικό που στη Τέχνη ξέρουμε σαν αισθητικό. Ανελέητη βαναυσότητα και εκμετάλλευση των πιο μύχιων πόνων της πιό άδικα πάσχουσας ανθρωπότητας. Όπου υπάρχει το παράξενο, το ψυχικά εκκεντρικό, το πνευματικά προβληματικό εκεί η απονιά της Αννίτας και της Διάνας, συνασπισμένες σε διαχρονικό εναγκαλισμό προγραμματικού ανθρωποκεντρικού μίσους, είναι μοχθηρά παρούσα αυτή η απονιά, έτοιμη πάντα να ξεζουμίσει χυμούς κέρδους με χίλιες δυό απρόσφορες και αστήριχτες όσο και αναπόδεικτες προφάσεις ελέους και τέχνης.dlyakota.ru_istoriya_bombit-hanoy-1967-g_2Είναι τόσο βαθύς ο εκφυλιστικός οίστρος αυτών των αρρωστημένων μυαλών όπως της Άρμπους και των λογής πατρόνων της, όπως ο Σαρκόφσκι ή οι περιοδικατζήδες εργοδότες της, ώστε ακόμη και αν βρεθεί απέναντι σε “νορμάλ” πρόσωπο θα το αποδώσει με την ανελέητη έμφυτη καφρίλα της σκατόψυχης ιδιοσυγκρασίας της-(όχι, η αυτοκτονία της δεν μπορεί να τη δικαιώσει όσο το δολοφονικό της βλέμμα κερδοσκοπεί πάνω σε αθώες ψυχές που τις εκθέτει άπονα και ακαλαίσθητα στη βιτρίνα του σφαγείου της που απατηλά, προσβλητικά και με απροσμέτρητο θράσος αποκαλεί τέχνη). Καμιά-ούτε η ελάχιστη που συνήθως αντιστοιχεί στην ευγενική φύση κάθε γυναίκας-καμιά μέριμνα λοιπόν για τη μορφή και το ήθος της εικόνας-εντάξει η γυναίκα δεν τόχε, ήταν και φύσει και θέσει κτηνωδώς ακαλαίσθητη. Το ευρηματικό βρισκόταν στην απέναντι πλευρά και όχι εκεί όπου αυτή ασκούσε την έμφυτη αταλαντοσύνη της. Η Άρμπους ήταν πάντα στη πλευρά του απωθητικού, του ακαλαίσθητου και του νοσηρότερου δυνατού. ArbusDiane_MarcellaMathaeiΠαγώνει η ψυχή του κοριτσιού μπρος στη φρικουλιάρικη μορφή του αρπακτικού με τη κάμερα που καταπίνει την ομορφιά και την εμμέσει σαν ασχήμια.

Υ.Γ. Το βαθιά σκατόψυχο βλέμμα της δεν λυπήθηκε ούτε καν τα παιδιά που τα επιμελήθηκε με το ίδιο ανελέητο μίσος απαξίας που θα τόκανε σε κάθε άλλη ηλικιακά “ώριμη” ψυχή.  Δεν πρέπει κάποια στιγμή να επανακαθοριστούν οι κανόνες φωτογραφικής τέχνης όπως ήθελε να τους καθορίσει ο Πάπας της Φωτογραφίας-(δεν πιστεύω κι εδώ να μας προκύψει “αλάθητο”)- John Szarkowski και οι ανά τον κόσμο διαλαλητές και μεταπράτες του; Αρκετά με το σκουπιδαριό Diane Arbus, Garry Winogrand, Bruce Gilden, Robert Frank, Richard Avedon και με το υπόλοιπο δεν συμμαζεύεται προσωπικό της απελπιστικά κακότεχνης σκατόψυχης “φωτογραφικής” μοχθηρίας.

Filed under Diane Arbus, John Szarkowski

Ημερ. Δημοσίευσης:19 April 2017 8:44 pm

Πηγή: https://camerartstudio.wordpress.com/2017/04/19/%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%BD%CE%AF%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B1%CF%82-diane-arbus/

Συγγραφέας:camerart2013

Βαθμολογία Αναγνωστών
[Σύνολο: 0 Μέσος Όρος: 0]
Tags

Related Articles