Άβολες Φωτογραφίες που σε Φρικάρουν Ευχάριστα

0
18

Το άρθρο δημοσιεύτηκε αρχικά στο Creators.

Η διαστρέβλωση της πραγματικότητας και η αναζήτηση του χιούμορ σε καθημερινά πράγματα υπό το φως του παραλογισμού, είναι χωρίς αμφιβολία το φόρτε της Ambera Wellmann. Μπορεί να αηδιάσετε ή να σκάσετε στα γέλια, καθώς εκείνη αλλάζει το πού εστιάζει, μεταλλάσσει το γενικό πλαίσιο και ανατρέπει τις αντιλήψεις και τις προσδοκίες σας, καθώς προσεγγίζει θέματα σεξουαλικότητας, σωματικής εικόνας ή ακόμη και μιας μπανάνας. Ναι, έχει αρκετές μπανάνες.

«Πιστεύω πως το χιούμορ πρέπει να είναι σκοτεινό και πως το σκοτάδι πρέπει να έχει χιούμορ. Είναι σημαντικό για μένα να υπάρχει χιούμορ κάπου εκεί μέσα, μιας και πιστεύω στην προσβασιμότητα και το χιούμορ κάνει τα πάντα προσβάσιμα σε όλους. Δεν θέλω ποτέ να παίρνω τα πράγματα πολύ σοβαρά ή απόλυτα», εξηγεί η Wellmann. «Προσπάθησε να μην κάνεις αυτά που πιστεύεις πως ζητά από εσένα ο κόσμος της τέχνης και φέρε τον δικό σου κόσμο σε αυτόν της τέχνης».

Το Instagram της, το μόνο μέρος που μπορεί κανείς να δει τη δουλειά της στη φωτογραφία και τη βιντεοσκόπηση, ξεκίνησε ως προσωπικός λογαριασμός, όπου και έκανε ό,τι κάνει και ο περισσότερος κόσμος: μοιραζόταν φωτογραφίες της αστείας παρέας της και έκανε διακριτικό self-promotion.

«Μια ημέρα, για πλάκα, έβαλα ένα αυγό στη μέση ενός καρπουζιού: μου δημιούργησε μια παράλογη ευχαρίστηση, αλλά περιείχε μια οπτική λογική που ήθελα να συνεχίσω να εξετάζω, ίσως επειδή η αίσθηση που μου προκάλεσε ήταν παρόμοια με αυτή που βιώνεις, όταν αναλύεις έναν πίνακα. Οπότε, το πράγμα πήρε τον δρόμο του από εκεί».

Η Wellmann, που κατάγεται από τη Νέα Σκωτία του Καναδά, αλλά αυτήν την περίοδο έχει ως βάση της τη Γερμανία, είναι κυρίως μια ζωγράφος που καταπιάνεται και με τη γλυπτική πορσελάνης, όμως η φωτογραφική δουλειά της πλέον μεγαλώνει.

«Δεν προτιμώ το ένα ή το άλλο, αλλά τα χρησιμοποιώ μαζί, για να δημιουργήσω έναν διάλογο ανάμεσα στα δύο, επιτρέποντάς τα να αλληλοεπηρεάζονται. Οι φωτογραφίες και τα βίντεο στο Instagram έχουν ως στόχο να μεταφράσουν κάτι παράλογο, αλλά χειροπιαστό, το πως είναι η αίσθηση του να ζωγραφίζεις, αλλά και το πώς είναι το να κοιτάς έναν πίνακα. Η ζωγραφική για μένα είναι ένα περίεργο γάντι: σε κάνει να αντιλαμβάνεσαι τον αρνητικό χώρο ανάμεσα σε κάθε δάχτυλο», εξηγεί η Wellmann. «Δημιουργεί μια ευχάριστη ταλαιπωρία ή μια άβολη ευχαρίστηση και χρησιμοποιώ και τα δύο κυκλικά».

Από την μπανάνα που μετατρέπεται σε άτομο που θαυμάζεται στον καθρέφτη μέχρι την εικόνα μιας α λα Trump περούκας τοποθετημένης πάνω σε μια τουαλέτα, η Wellmann προσκαλεί το κοινό της να δει με περισσότερη φαντασία και χιούμορ εικόνες που θεωρούνται «κανονικές», καθημερινά πράγματα που παρουσιάζει έξυπνα με απίστευτους τρόπους.

«Όταν βγάζω φωτογραφίες, μου αρέσει να χρησιμοποιώ τα πράγματα γύρω μου, αντικείμενα που είναι καθημερινά, προσβάσιμα και γνώριμα, όχι μόνο σε μένα, αλλά σε όλον τον κόσμο. Κοινώς, ασχολούμαι συνήθως με φαγητό ή με το σώμα μου», εξηγεί η Wellmann. «Μου αρέσει να διαχειρίζομαι το πλαίσιο και τη σύνθεση, να αποσυντονίζω την κανονικότητα αυτών των πραγμάτων και να τονίζω τις συμβάσεις που δομούν το πώς κατανοούμε αυτά τα αντικείμενα και το πώς μας έλκουν. Προσπαθώ να κάνω τα υλικά να συμπεριφέρονται σαν κάτι άλλο, πέρα από αυτό που είναι».

«Οι φωτογραφίες αποτυπώνονται γρήγορα. Μου έρχεται μια ιδέα και την εκτελώ όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται, είναι καλύτερο όταν οι φωτογραφίες είναι απλές και άμεσες. Δουλεύω μόνη, αν και ενίοτε χρειάζομαι βοήθεια. Μια φορά έπρεπε να κατασκευάσω ένα πολύ μεγάλο τραίνο με λουκάνικα, για να το τραβήξω μέσα από ένα ψωμάκι hot-dog. Ήταν σίγουρα δουλειά για δύο άτομα».

Μπορείτε να δείτε περισσότερα δείγματα της δουλειάς της Amber Wellmann στο Instagram της ή στο site της.

Περισσότερα από το VICE

Ο «Χειρουργός των Αγγέλων» Ήταν Διάβολος – Συνελήφθη για Πειράματα Πάνω στους Ασθενείς του

Τα Άτομα που Επιλέγουν να Στειρωθούν στα 20κάτι τους

Δέκα Ερωτήσεις που Πάντα Ήθελες να Κάνεις σε Έναν Αντιφασίστα

Ακολουθήστε το VICE στο TwitterFacebook και Instagram.

Ημερ. Δημοσίευσης:13 March 2017 8:15 am

Πηγή

Συγγραφέας:Cosette Schulz